Het Startweekend

16 en 17 september 2023

Het startweekend

 

Startweekend 2023. Je bent meer dan welkom.

Het Startweekend van De Fontein vindt dit jaar plaats op 16 en 17 september 2023.  In dit weekend willen we met elkaar het nieuwe kerkelijke seizoen feestelijk inluiden.  Het thema dit jaar is Discipelschap!  We willen samen getuigen van geloof, hoop en liefde’.

Discipelschap betekent heel concreet de navolging van Jezus Christus. Jezus wil ons duidelijk maken dat een leven met Hem de enige goede weg is en daarom roept Hij mensen op om achter Hem aan te gaan: “Kom volg Mij”. Dat vraagt dus om een ondubbelzinnige keuze, hoe oud je ook bent.

“Een discipel is iemand die belijdt dat Jezus Christus naar de wereld is gekomen voor de vergeving van zonden én Jezus Christus volgt, met het verlangen en de openheid om van Hem te leren en om Zijn voorbeeld te volgen in de kracht van de Heilige Geest”

 Wie een discipel wil zijn moet Hem volgen om van Hem te leren. Iemand volgen gaat veel verder dan van iemand leren. Als je iemand volgt beheerst dat je hele leven en zo leer je niet alleen van wat je hoort maar ook van wat je ziet, doet en ervaart. “Op welke manier geef jij discipelschap gestalte in je leven?”. Maken we keuzes hoe het ons uitkomt of laten we ons leiden door wat God van ons vraagt? Hoe vaak komt het niet voor dat wij ons laten leiden door onbelangrijke zaken in het leven die er uiteindelijk niet toe doen; geld, eigenbelang, status of uiterlijkheden. Ook in ons leven gaat het erom dat wij gehoorzaam zijn aan de wil van God, dat onze wil ondergeschikt is aan die van Hem. Hoe vertalen we ons geloof naar het concrete leven van elke dag?  De praktische invulling hiervan zal voor iedereen anders zijn. Ieder mens heeft de vrijheid om zijn eigen keuzes te maken. De Bijbel geeft ons niet altijd pasklare antwoorden voor wat we wel en niet mogen doen, maar er zijn wel veel richtlijnen geschreven over hoe wij volgeling van Jezus kunnen zijn in de praktijk. Het komend seizoen willen we ontdekken hoe we volgeling kunnen zijn van Jezus Christus met de bedoeling gelijkvormig te worden aan Hem. Dit doen we ondermeer via preekthema’s, een thema-avond, onderlinge ontmoetingen en andere activiteiten.

Hieronder is het programma toegevoegd. 

Het Startweekend start over

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Het programma

Opgeven kan tot donderdag 14 september 18.00 uur.

Vrijwilligers gezocht

Wil jij helpen dit weekend tot een succes te maken? Stuur een berichtje naar startweekend@defontein-nijkerk.nl. Wij zien uit naar het Startweekend en hopen jullie daar te ontmoeten!